SEO vo WordPresse

WordPress patrí medzi najpopulárnejšie CMS systémy a dá sa využiť rôznym spôsobom. Je vhodný pre tvorbu klasických webov, ale môžete na ňom postaviť aj e-shop. Hlavne však potrebujete zabezpečiť, aby sa na váš web dostalo čo najviac návštevníkov.

SEO

SEO znamená optimalizáciu obsahu pre rôzne vyhľadávače, hlavne pre Google. Je to skratka z anglického Search Engine Optimization. S jeho pomocou máte šancu zabezpečiť, aby bol obsah vášho webu na popredných miestach vyhľadávania bez toho, aby ste museli platiť za reklamu. Treba však uviesť, že vhodnou kombináciou reklamy a SEO viete dosiahnuť významne lepšie výsledky.

 

Čo ovplyvňuje pozície vo vyhľadávačoch?

Pri práci so SEO musíte počítať s takzvanými on-page a off-page faktormi. Medzi on-page faktory patrí napríklad technický stav webu, nadpisy, a pod. Faktor off-page znamená, koľko iných webov odkazuje na vašu stránku – takzvaný linkbuilding. Ten však nie je vhodné robiť spôsobom, že napríklad zaplatíte 50-tim stránkam, aby odrazu začali odkazovať na váš web. Túto metódu zvykne Google penalizovať.

Aby ste boli viditeľní vo vyhľadávačoch, tie musia daný obsah najskôr indexovať. Počet indexovaných podstránok z vášho webu pri Google zistíte veľmi jednoducho – do vyhľadávača napíšete site:“názov vašej stránky“. Napríklad site:wpblog.sk.

Indexovanie je možné aj vypnúť a to tak, že do stránky vložíte tag <meta name=’robots‘ content=’noindex, nofollow‘>. WordPress v nastaveniach taktiež ponúka možnosť vypnúť indexovanie vašej stránky.

Dôležitá poznámka: pri podobných aktivitách je vhodné najskôr aktivovať inkognito režim vášho prehliadača, aby výsledok neskreslila história vyhľadávania a podobne.

 

Google Search Console

Dôležitým nástrojom pre SEO je aj Google Search Console. Tento nástroj vám umožňuje zistiť to, ako Google vidí náš web. Viete si cez neho zistiť cez aké slová sa k vám dostávajú návštevníci a podobne. Jednoducho zistíte aj to, koľko stránok z vášho webu je naindexovaných, aké stránky odkazujú na váš web, aj prípadné chyby na stránke.

Navyše dokážete rýchlejšie indexovať nový obsah z webu. Preto je táto služba vhodná najmä pre marketingových pracovníkov a webových správcov.

 

Yoast SEO

Vo WordPress-e na pomoc so SEO používame SEO pluginy. Jedným z najpoužívanejších SEO pluginov je Yoast SEO. Je možné ho používať aj zadarmo, no ak chcete využiť jeho plný potenciál, je potrebné zakúpiť si platenú verziu. Podľa posledných údajov z Wikipédie bol stiahnutý viac ako 310 miliónov krát.

Jeho inštalácia je jednoduchá, pôjdete do sekcie pluginy, pridáte nový a dáte inštalovať. Hneď po nainštalovaní vám ponúkne vykonať optimalizáciu dát SEO, ktorá môže zrýchliť Váš web. Danú možnosť potvrdíte a o pár minút je optimalizácia hotová.

Pracuje sa s ním jednoducho: pod články, stránky, kategórie, poprípade produkty pribudne nová sekcia „Yoast SEO“, kde napíšete kľúčovú frázu a metapopis.  Na základe zadanej kľúčovej frázy vám Yoast zanalyzuje článok, koľkokrát bola fráza použitá. Táto však na indexáciu v Google nemá žiadny vplyv, skúži čisto len pre potreby pluginu, na analýzu textov. K metapopisu treba však povedať, že za istých podmienok ho vyhľadávač vo výsledkoch vyhľadávania (ako text pod nájdenými linkami) nemusí zobraziť, každopádne je dobré ho vyplniť. Jeho ideálna dĺžka je cca do 160 znakov o čom vás Yoast informuje farebnou čiarou. Snažte sa aby táto bola vždy zelená.

Medzi výhody pluginu patrí to, že sám vyhodnotí kvalitu nastavenia SEO a čítanosti a navrhne vylepšenia. Slovenčina však aktuálne nie je na zozname podporovaných jazykov, takže túto analýzu treba brať s rezervou. Slovenčina je podporovaná od verzie 16.8. Taktiež zabezpečuje hladkú spoluprácu webu a sociálnych sietí a môžete s jeho pomocou zobraziť mapu stránok v XML.

Samozrejme, nie je vždy nutné robiť úpravy iba za účelom, aby bol plugin ,,spokojný“.

Základnú štatistiku príspevkov, t.j. koľko príspevkov má dobré SEO skóre a koľko je bez kľúčového slova uvidíte hneď pri prihlásení sa do administrátorského rozhrania webu.

 

Alternatívy ku Yoast SEO

Tak ako všetko, aj Yoast SEO ma svoje alternatívy. Medzi ne patrí napríklad Rank Math SEO. Tento plugin používatelia prezývajú ,,švajčiarsky armádny nôž SEO“. Umožňuje robiť takzvané ,,miestne SEO“ a používať až 5 kľúčových slov. Pre jeho využívanie sa musíte registrovať na webe tvorcu tohto pluginu.

Ďalšou z alternatív je SEOPress. Podobne ako Yoast SEO, aj tento plugin má platenú a free verziu. Od používateľov WordPress získal hodnotenie 4,9 bodov z 5.

Hlavnou devízou ďalšieho nástroja All in One SEO Pack je jeho prehľadné nastavenie. Hneď po jeho nainštalovaní máte k dispozícii XML mapu webu, editor súborov a správcu výkonu.

 

Záver

Je na vás, či sa rozhodnete pre Yoast SEO alebo iný nástroj. Na základe vašich skúseností a spokojnosti ich môžete meniť. Každopádne, oblasť SEO rozhodne netreba podceňovať. Ak vlastníte e-shop a nepatríte medzi skúsených administrátorov, je vhodné zvážiť spoluprácu s kvalifikovaným odborníkom na SEO optimalizáciu.

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore