Niekedy je potrebné, aby sa z kontaktného formulára vytvoreného v Elementore, okrem štandardného emailu posielaného administrátorovi, odosielal aj druhý nezávislý email návštevníkovi stránky, napr. ako potvrdenie o doručení jeho správy.
Aktivácia druhého emailu
Aby bolo možné tento druhý mail odosielať, je ho potrebné v kontaktnom formulári aktivovať. V časti Akcie po odoslaní klikneme na tlačidlo „+“. Zo zoznamu akcií vyberieme možnosť Email 2. Okrem možnosti posielať email môžeme zo zoznamu akcií vybrať aj rôzne iné a prepojiť tak formulár napr. s mailingovacím nástrojom MailerLite, prípadne inými systémami. Taktiež je napr. možné po odoslaní formuláru zobraziť vyskakovacie (tzv. „popup“) okno.
Nastavenie druhého emailu
Pridaním akcie pribudla v nastaveniach formulára ďalšia skupina nastavení Email 2, a tú teraz potrebujeme nastaviť. Po jej rozbalení sa zobrazia podobné možnosti nastavenia ako v prípade prvého emailu v časti Email.
Jednou z najdôležitejších častí je položka To, ktorá určuje, na akú mailovú adresu bude tento druhý email odoslaný. Keďže ale email nechceme odosielať napevno vždy na tú istú adresu, je potrebné nastaviť túto položku dynamicky, teda aby sa mail posielal na mailovú adresu, ktorú návštevník stránky vyplnil vo formulári.
Aby sme to takto vedeli nastaviť, musíme najskôr získať skrátený kód (tzv. „shortcode“) políčka formulára, kde návštevníci zadávajú svoju mailovú adresu. V časti Polia formulára si teda rozklikneme políčko s emailom a z karty Pokročilé si skopírujeme Skrátený kód.
Následne sa opäť vrátime do časti Email 2 a tento skrátený kód vložíme do políčka To, čím zabezpečíme, že druhý email bude vždy odosielaný na mailovú adresu, ktorú návštevník stránky vyplnil vo formulári.
Potom už len donastavujeme ostatné možnosti časti Email 2 a hotovo, máme nakonfigurované posielanie dvoch mailov.
P.S. Ak radšej pozeráte videá, ako čítate, tu je video návod, kde je celý postup vysvetlený ešte viac podrobnejšie:
Pomáham podnikateľom na ceste za ich vlastnou web stránkou.