Úvodná stránka je vstupnou bránou do online sveta, kde si návštevník webu vytvorí prvý dojem o vašej firme, produkte, službe alebo o vašej aktivite, postojoch a myslení. Záleží, aký je účel webu. Preto je veľmi dôležité, aby bola nielen dizajnovo pekná, ale aj funkčná, tzn. splnila konkrétny zámer, ktorý od webu očakávate.
Ak hľadáte flexibilitu, intuitívne ovládanie a moderný dizajn, téma Divi od Elegant Themes je vynikajúcou voľbou.
Prečo si vybrať tému Divi?
Téma Divi je jednou z najpopulárnejších tém pre WordPress. Niet sa čomu diviť, pretože ponúka širokú paletu funkcií, ktoré zjednodušujú tvorbu webových stránok bez potreby programovacích znalostí. Medzi jej najväčšie výhody patrí:
- Intuitívny vizuálny editor – Divi umožňuje upravovať stránku priamo na živom náhľade, čo šetrí čas a uľahčuje celý proces tvorby webu. Hneď uvidíte, ako bude vaša stránka vyzerať.
- Flexibilita dizajnu – Téma Divi vo svojej knižnici obsahuje množstvo predpripravených šablón pre váš nový web. Stačí si len vybrať. Nič však nie je natrvalo “zabetónované”. To, čo vám v dizajne šablóny nevyhovuje, upravíte tak, ako sa vám páči. Easy 🙂
- Komplexné možnosti prispôsobenia – Aby web pôsobil celistvo a jednotlivé stránky navzájom spolu ladili, Divi umožňuje globálne nastaviť písmo, farby, veľkosť nadpisov, dizajn tlačidiel aj blogového príspevku.
- Prispôsobenie pre mobilné zariadenia – Divi automaticky optimalizuje vaše stránky aj pre tablety a mobily.
Naučím vás tvoriť web stránky
v prémiovom klube Od nápadu k webu s Ľubomírom Laššákom
Ako nainštalovať tému Divi?
1. Kúpiť tému
Na oficiálnej stránke Elegant Themes si kúpte tému Divi. K dispozícii máte doživotnú licenciu – jednorázovo zaplatíte za Divi tému a builder, alebo si zvolíte ročnú licenciu, ktorá v sebe zahŕňa jednorázovú platbu za Divi tému a builder a pravidelné ročné platby za služby navyše (ako napr. Divi AI, Cloud, Marketplace a iné).
Po zakúpení licencie si na stránke Elegant Themes vytvorte účet, prihláste sa doň a stiahnite si súbor ZIP s témou Divi.
2. Nainštalovať a aktivovať tému cez WordPress
- Prihláste sa do administrácie svojho WordPressu.
- V ľavom menu kliknite na Vzhľad > Témy > Pridať novú.
- Zvoľte možnosť Nahrať tému a vyberte súbor ZIP s témou Divi, ktorý ste si predtým stiahli na stránke Elegant Themes. Potom kliknite na Inštalovať teraz.
- Keď už máte tému nainštalovanú, nezabudnite ju aj aktivovať.
3. Prepojiť web s vašim Divi účtom
Aby všetko fungovalo perfektne, potrebujete do WordPressu zadať údaje z vášho Divi účtu, konkrétne Používateľské meno a API kľúč.
V členskej sekcii Elegant Themes všetko nájdete na jednom mieste. Stačí v menu kliknúť na “Account” a potom na “USERNAME & API KEY”.
Získané údaje skopírujte do WordPressu, v časti Divi > Možnosti témy > aktualizácie.
Hotovo, môžete sa pustiť do tvorby vašej prvej stránky. Ale najskôr porozmýšľajte nad jej obsahom. Zbytočne budete vyberať šablónu z Divi Library, keď neviete, čo všetko na úvodnú stránku umiestnite. Je to ako výber vhodnej nádoby pri varení večere. Na prípravu praženice z dvoch vajec nebudete vyberať 5 litrový hrniec. 🙂
Základné sekcie úvodnej stránky (homepage)
Ako som už na začiatku článku spomínala, pri tvorbe úvodnej stránky je dôležité, aby stránka nebola len vizuálne príťažlivá, ale aj funkčná a jasná v komunikácii vašich cieľov. Tu sú základné sekcie, ktoré by mala mať každá efektívna homepage:
- Hlavná navigácia – Menu, odkazuje na najdôležitejšie stránky na webe (napr. Služby, Referencie, Blog, O nás, Kontakt). Úvodná stránka by mala obsahovať sekcie, ktoré odkazujú na tieto stránky. Takto sa každý návštevník dostane k rovnakému obsahu, či už použije menu, alebo si stránku prejde skrolovaním. Dôležité je, že obsah je dostupný oboma spôsobmi.
- Úvodná sekcia (Hero section) – Toto je prvá časť, ktorú návštevník uvidí po príchode na stránku. Výstižný nadpis, doplňujúce informácie a výzva na akciu (napr. tlačidlo “Dohodnúť stretnutie”, “Zobraziť kurzy” alebo “Objednať konzultáciu”). Návštevníkovi webu musí byť na prvý pohľad jasné, kam sa dostal a čo ponúkate bez toho, aby zisťoval ďalšie informácie.
- O nás / Naša misia – Sekcia, ktorá predstaví vašu firmu, čo robíte, a prečo je váš produkt alebo služba výnimočný. V tejto časti môžete svojim potenciálnym klientom ukázať, čo vás motivuje, odlišuje od konkurencie alebo aké sú vaše hodnoty, či prístup ku starostlivosti o klienta.
- Produkty / Služby – Predstavte svoje hlavné produkty alebo služby. Každý produkt popíšte stručne, jasne a cez úžitok. Pridajte tlačítko, vďaka ktorému návštevník nakúpi alebo o produkte získa ďalšie informácie.
- Referencie – Čo je viac ako spätná väzba od spokojných klientov? Potvrdenie od reálnych ľudí, že to, o čom ste hovorili v predchádzajúcich sekciách, naozaj platí. Pre svet sa takto stávate dôveryhodným.
- Blog / Novinky – Umiestnite na homepage aj výpis zaujímavých článkov, ktoré privedú návštevníkov k ďalšiemu obsahu. Písanie kvalitných článkov má svoje výhody ako napr. lepšia viditeľnosť stránky vo vyhľadávačoch; možnosť zdieľania na sociálnych sieťach; potvrdenie, že ste skutočný profík v tom, čo robíte…
- CTA (Call to Action) – Každá stránka by mala mať jasnú výzvu na akciu. Môžete zopakovať výzvu z úvodnej “Hero” sekcie alebo pridať ďalšiu s cieľom motivovať návštevníka, aby nakúpil, prihlásil sa na odber newslettra alebo si stiahol e-book zdarma.
- Kontakt / Mapa – Na konci stránky je dobré zahrnúť sekciu s kontaktnými údajmi, formulárom alebo mapou, aby návštevníci vedeli, ako sa s vami spojiť.
Ako vybrať správnu šablónu z Divi Library?
Keď máte jasnú predstavu, čo všetko má web obsahovať, pustite sa do hľadania vašej ideálnej Divi šablóny. Ja to robím tak, že najprv, ako sa pustím do tvorby stránky, si vo svojom Divi účte prejdem jednotlivé šablóny – Divi layout. Vždy mám na mysli, aké sekcie chcem na úvodnej stránke (homepage), a bez akých funkcií a prvkov sa nový web nezaobíde (kontaktný formulár, cenové tabuľky…).
Divi vo svojej knižnici ponúka množstvo šablón. Má ich roztriedené do určitých kategórii, čo vám uľahčí hľadanie. Ak vás kategórie limitujú, vyberte si šablónu tak, že do riadku “Search” zadáte kľúčové slovo, ktoré najviac súvisí s vašim webom. Treba hľadať, klikať, prezerať, pretože už sa mi stalo, že som pre web so zameraním na cvičenie jogy použila šablónu, ktorá bola určená pre vynikajúcu pekáreň. 🙂 Forma je základ. Obrázky, text alebo farby dokážete potom ľahko upraviť.
Keď si vyberiete šablónu, poriadne ju preskúmajte. Naľavo máte možnosť, aby ste si rozloženie stránky mohli pozrieť naživo. Napravo sú ďalšie vopred pripravené stránky, ktoré dizajnovo k sebe ladia a môžete ich okamžite použiť pre váš web.
Ako vybranú Divi šablónu dostať na váš web
Pátranie skončilo? Super, teraz vám ukážem, ako načítať šablónu, ktorú ste vybrali pre vašu úvodnú stránku (homepage), priamo na web.
Prihláste sa do administrácie vášho webu. V ľavom WordPress menu kliknite na Stránky > Pridať novú stránku. Zadajte nadpis stránky, kliknite na “Použite nástroj Divi Builder” a potom na “Vyberte schému”.
Dostanete sa do prostredia Divi knižnice, ktoré už poznáte z vášho Divi účtu. Pohľadajte šablónu, ktorá sa vám najviac páčila a výber potvrďte cez tlačítko “Use This Layout”.
Hotovo, vaša úvodná stránka (homepage) je takmer na svete. Stačí upraviť moduly (napr. nadpis, text, obrázok…), príp. presunúť alebo zmazať sekcie navyše. Ak ste si pri výbere šablóny dali pozor na správne rozmiestnenie prvkov, úpravy budú minimálne. 🙂
Tvorím weby a grafiku pre ženy, ktoré s nimi ladia. Vďaka tomu dokážu autenticky šíriť posolstvo svojho podnikania, a tak ľahšie získať tých správnych klientov. Mám rada, keď web dýcha charizmou a štýlom ženy. Má čistý a pre ňu príznačný dizajn, ktorý podčiarkne jej osobnú značku.