Predstavenie Websupport

Predstavenie Websupport

Jednou z najčastejšie spomínaných hostingových spoločnosti na Slovensku je Websupport. V tomto článku si túto spoločnosť a ich služby ukážeme a predstavíme.

 

O spoločnosti

Websupport vznikol v roku 2002, založili ho Michal Truban a Pavel Stano, ktorí vtedy študovali na strednej škole. Od roku 2011 expandovala aj na zahraničný trh – Česká republika, Maďarsko a Rakúsko. V roku 2019 Michal Truban predáva svoje podiely dánskej investičnej spoločnosti Axcel a Websupport sa tak stáva členom medzinárodného koncernu Loopia Group. 1

V súčasnej dobe Websupport obsluhuje vyše 210 tisíc zákazníkov a registruje skoro 600 tisíc domén s rozličnými koncovkami.

 

Websupport web

Samotná webová stránka Websupportu sa dá rozdeliť na dve časti – verejnú (pre neklientov) a administračnú (pre klientov). Na rozdiel od mnohých iných hostingov, aj verejná časť webovej stránky je nadupaná dôležitými informáciami, ako sú napr. centrum podpory, blog, online chat s podporou a mnoho iných. Verejná časť stránky funguje zároveň ako e-shop, kde si záujemca môže objednať jednu, alebo viac služieb, ktoré Websupport ponúka.

 

Služby

Websupport je hostingová spoločnosť a gro ich podnikania teda tvoria hostingové riešenia. Okrem toho však Websupport ponúka aj iné doplnkové služby.

 

Hosting

Základom je hosting. Ten ponúkajú vo viacerých možnostiach s rozličnými platobnými plánmi. Od 1 GB zdieľaného hostingu pre malé weby, až po 150 GB multihosting, na ktorý sa dá napojiť až 100 domén.

 

cena hostingu

Hosting poskytuje priestor pre súbory (nahrávané pomocou FTP), ľubovoľný počet e-mailov a ľubovoľný počet databáz. Veľkosť hostingu je zdieľaná medzi týmito položkami, takže ak nahráte na server 150 GB súborov, na e-maily a databázy vám už neostane miesto. Každopádne ide o štedrú gigabajtovú nádielku, 150 GB zaplniť vecami okolo webov nie je také jednoduché. Iní poskytovatelia hostingu dávajú štandardne o dosť nižšie limity.

Samozrejmosťou vo Websupporte je možnosť používať najnovšie technológie, ktoré sú veľmi rýchlo integrované do ich hostingov. Tak napr. Websupport bola prvá firma, ktorá vlastne na Slovensko „doniesla“ PHP 8.0. Dnes už sa dá u nich používať aj PHP 8.2, zatiaľ čo iné – menšie hostingy ešte stále majú k dispozícií len PHP 7.4. Takisto ako prvá hostingová spoločnosť na Slovensku implementoval Websupport do svojich hostingov databázu MariaDB, ktorá je o čosi rýchlejšia ako klasická MySQL, pričom komunikácia medzi MariaDB a MySQL sa prakticky vôbec nelíši.

Websupport vyniká najmä výkonom a rýchlosťou pri spracovaní údajov, teda rýchlosťou pri serverových úlohách. V konečnom dôsledku to teda znamená veľmi rýchle načítanie webových stránok (ak sú vytvorené správne a optimalizované).

Mnohé webové stránky sa zrýchlili len tým, že som ich preniesol z menšieho hostingu na Websupport. Skok bol markantný (aj o niekoľko sekúnd rýchlejšie načítanie stránky).

Toto píšem preto, že mnohí moji zákazníci sa trápia s rýchlosťou webu a myslia si, že vina je v ich stránke. V skutočnosti však stránku majú vo výbornom stave, ale spomalenie nastáva na serveri – slabom hostingu. Keď posadíte Hamiltona do traktora, pôjde stále 30 km/h. Aj keď je to Hamilton. Ale keď ho posadíte do formule, vyhrá preteky.

2 mesiace zadarmo
Kupón

Pri kúpe akéhokoľvek hostingu na 1 rok získate ďalšie 2 mesiace zadarmo.

More Less
Platí do: 31-01-2024

Domény

Ďalšou službou, ktorú Websupport ponúka, sú domény. Registrácia, správa, presmerovanie, migrácie domén, toto všetko Websupport rieši. Za klienta komunikuje s hlavným registrátorom domény (v prípade .sk domén s národným registrátorom SK-NIC). Vo Websupporte si klient vie nastaviť na doméne rozličné DNS záznamy, prepojiť si doménu s hostingom a tak spojazdniť webovú stránku. Domény sa dajú použiť aj pri tvorbe e-mailových schránok (napr. info@tvoja-domena.sk). Veľkou výhodou je možnosť zobraziť si transférový kód priamo v administrácií domény, ktorý je potrebný na migráciu domény pod iného poskytovateľa. Iné hostingy túto možnosť nemajú (snažia sa udržať si zákazníka).

cena domény na websupport

 

VPS a cloudy

Websupport ponúka aj serverové riešenia pre náročnejších klientov. Najčastejšie je VPS (virtuálny server). Pre najväčších klientov ponúkajú aj dedikované (vyhradené) servery. Kým klasický webový hosting ponúkajú na serveroch s operačným systémom Linux, VPS a dedikovaný server si klient môže vybrať medzi Linuxom a Windowsom. Pre potreby bežných webových stránok sa však viac osvedčili operačné systémy Linuxu – Ubuntu, Debian a pod. Windowsové servery sú zas vhodnejšie pre Microsoftové programovacie jazyky, teda rodinu programovacích jazykov C (C, C#, C++ a pod.)

Webstránka

Webstránka je doplnková služba, pomocou ktorej si klient môže vytvoriť webovú stránku bez nutnosti programovania. Stránka sa tvorí prostredníctvom tzv. site buildera, čo je integrovaný nástroj na tvorbu webu. Všetko sa to deje priamo na hostingu Websupportu, takže nie sú potrebné žiadne inštalácie ani nastavenia.
Toto riešenie je vhodné len pre naozaj nenáročných klientov, keďže sú tu tri veľké nevýhody:

  1. Web nie je Váš. Nedostanete sa k jeho zdrojovému kódu. Je to vlastne niečo ako Webnode, Estránky a podobné generátory.
  2. Veľa „vody nenamútite“. Grafické úpravy sú minimálne, možnosť pridávania vlastných obsahových blokov je obmedzená. Viac-menej sú všetky tieto stránky „na jedno kopyto“.
  3. Cena 11,88 € mesačne (za Biznis webstránku) je podľa môjho skromného názoru neprimeraná.

 

Freeweb

Freeweb je špecialitkou Websupportu, u iných poskytovateľov som sa ešte s ničím podobným nestretol. Websupport chce týmto spôsobom podporiť neziskové projekty a organizácie, ktoré majú na svet prinášať určitú formu dobra. O freeweb si môžu požiadať neziskové organizácie, umelci, ale aj začínajúci podnikatelia. Môžu si vybrať, či chcú zadarmo len hosting, alebo aj webovú stránku cez websupport integrovaný sitebuilder. Doménu Websupport nesponzoruje.

Pre využitie tejto služby je potrebné vyplniť príslušný formulár a nechať im čas na posúdenie. Jednou z podmienok je zobrazovanie Websupport reklamy na sponzorovanom webe.

 

Ďalšie doplnkové služby

SSL: Samozrejmosťou vo Websupporte je možnosť inštalácie SSL certifikátu ZADARMO (Let’s encrypt) a to na všetky domény a subdomény, ktoré sa na hostingu nachádzajú. Dokonca sa dá SSL nainštalovať aj na domény, ktoré nie sú v správe Websupportu (napr. máte doménu vo Forpsi a hosting vo Websupporte). Pre náročnejších klientov sú k dispozícií aj platené certifikáty, prípadne si klient môže nainštalovať vlastný certifikát.

SSL certifikát

Analyzéry: Websupport obsahuje niekoľko vstavaných analyzérov, ktoré analyzujú SEO, kontrolujú, či web neobsahuje vírus a pod.

Logy a reporty: Websupport hosting disponuje kvalitne spracovanými logmi a reportmi, ktoré si klient, alebo jeho programátor môže prezerať. Štandardne sa logujú chyby stránky a prístupy užívateľov (error a access log).

Inštalácie: Vo Websupporte nie je nič jednoduchšie, ako jedným klikom nainštalovať WordPress. Žiadne kopírovanie súborov a napájanie na databázu. Proste jeden klik, pár vyplnených polí vo formuláre a je to. Takto sa dá nainštalovať trojica najpoužívanejších CMS – WordPress, JoomlaDrupal. A dva e-shopy – WooCommerce a Prestashop.

Crony: Správa cronov je vo Websupporte najjednoduchšia zo všetkých hostingov, s ktorými som kedy pracoval. Cron je úloha, ktorá sa periodický opakuje za nejakým účelom, napr. synchronizácia s externým skladom na e-shopoch. Správ a nastavenie cronov vo Websupporte je naozaj jednoduché. (TIP: WP Cron – dobrý sluha, ale zlý pán)

Konzola: Konzola umožňuje klientovi vykonávať operácie nad serverom prostredníctvom rozhrania Shell. Takto sa dajú napr. veľmi rýchlo mazať, kopírovať, alebo presúvať obrovské súbory, čo cez klasického FTP klienta trvá dlho.

Zálohovanie: Websupport ako jeden z mála hostingov automaticky zálohuje celý obsah na ich serveri. Záloha prebieha automaticky raz za 24 hodín a jednotlivé zálohy Websupport drží až 14 dni spätne. Dajú sa jednoducho obnoviť v prípade potreby.

Migrátory: Jednoduché nástroje na migrovanie čohokoľvek. Webového obsahu, súborov, e-mailov aj databáz.

Podpora: Podpora spoločnosti Websupport pre koncového klienta nemá obdobu. Je možné kontaktovať podporu niekoľkými spôsobmi – emailom, telefonicky, alebo cez online chat. Podpora je dostupná denne od 8:00-22:00 a to od pondelka do nedele. Komunikujete priamo s človekom, žiadne chatboty a podobné hlúposti, ktoré len „žerú nervy“. Z vlastnej skúsenosti môžem tejto podpore dať 100% hodnotenie, nakoľko na každý problém hľadajú riešenie. Poradia, vyriešia problémy a to v bleskovom čase. Lepšiu a rýchlejšiu podporu som ešte na žiadnom inom hostingu nezažil.

Získajte prístup k ebooku ZDARMA, ktorý odhaľuje...

Ako môžete mať svoj prvý
WEB ONLINE EŠTE DNES?

(aj keď nie ste technický typ)

ÁNO, CHCEM TO VEDIEŤ

Administračné rozhranie

Druhá časť webovej stránky je určená len pre klientov Websupport-u. Na adrese https://admin.websupport.sk sa klient prihlási a tak sa dostane do administrácie svojich služieb (domén, hostingov).

Celý Websupport by bol úplne o ničom, ak by mal odfláknutú túto administračnú časť (inak sa nazýva aj Control Panel, alebo Admin). V skutočnosti je však Admin veľmi príjemne naprogramovaný. Viete prostredníctvom neho nastaviť v podstate čokoľvek.

V Admine sa spájajú všetky využívané služby s globálnymi nastaveniami a fakturáciou, dajú sa odtiaľ ovládať a nastavovať, faktúry sa dajú priamo zaplatiť. V sekcií Bonusy potom klient nájde rozličné zľavy na iné služby. Pre programátorov ide napr. o repozitáre na GITLab, ktoré sú úplne zadarmo. Majitelia e-shopov zaiste ocenia bonus na platobnú bránu GlobalPayments (provízia brány len 0,49%), alebo zľavu na SuperFaktúru (15%).

 

Ovládanie služieb

Na ovládanie a nastavenie služieb navštívime v Admine sekciu „Služby“ (horné menu). Službu, ktorú chceme nastaviť si vyhľadáme v zozname, alebo pomocou lupy vpravo hore. Kliknutím na danú službu sa dostaneme do jej nastavení. Vyskočia na nás tieto možnosti:

  • Prehľad: Niečo ako nástenka, kde sa zobrazujú základné údaje o danej službe, ako napr. faktúry, termíny kedy služba expiruje (ak sa nepredĺži), informácie o držiteľovi domény (tu je dostupný aj transferový kód) a voľný priestor na serveri.
  • Fakturačné nastavenia: Klasické nastavenia fakturačných údajov a možnosti platby, ktoré bude Websupport používať pri generovaní faktúr pre klienta.
  • DNS: Nastavenia DNS záznamov nad vybranou doménou. Možno meniť, pridávať a uberať existujúce DNS záznamy rozličných typov.
  • Web: Sekcia na nastavenie webovej stránky. Možnosť nastavovať aj subdomény pod hlavnou doménou. Dostupné sú tu aj Apache a PHP nastavenia pre každú jednu službu. Ak pre subdoménu neexistuje špecificky vytvorená služba, potom sa na ňu budú aplikovať nastavenia hlavnej domény. Taktiež tu nastavujeme Server cache, vynútené presmerovanie na https a PHP premenné (napr. max_execution_time).
    V podmenu potom nájdeme štatistiky, serverové logy, migrátor webového obsahu a možnosť obnovenia zo zálohy.
  • FTP účty: Nastavujeme FTP účty pre prístup k súborom uloženým na hostingu. Dá sa tu aj zmeniť heslo jednotlivým užívateľom, pridávať nových užívateľov, alebo odstrániť existujúceho.
  • CMS: Sekcia na jednoklikovú inštaláciu vybraného CMS. Tiež sa tu nastavuje geoblocking. Táto vymoženosť blokuje pokusy o prihlásenie z tzv. „hackerských“ krajín, ako je Rusko, alebo Čína. V prípade, že ste však reálny klient, ktorý sa nachádza v Číne, alebo Rusku, je potrebné túto ochranu vypnúť.
  • Emaily: Nastavenie emailových schránok, užívateľov, napájanie emailov na iné aplikácie. Toto všetko nájdeme tu. Tiež je tu migrátor e-mailov a rozličné iné doplnkové nastavenia, napr. možnosť nastaviť automatickú odpoveď počas dovolenky.
  • Databázy: Správa a nastavenie databáz na jednom mieste. Dostupný tu je tiež migrátor databáz. Websupport má vlastných integrovaných klientov na prácu s databázou – Adminer a notoricky známy Phpmyadmin.
  • SSL certifikáty: Časť adminu, kde môžeme nastavovať SSL certifikáty. Je možnosť tu vygenerovať Let’s Encrypt certifikát pre svoj web, ktorý je úplne zadarmo, alebo si vybrať komerčný certifikát, či nahrať vlastný.
  • Cron úlohy: Všetky nastavenia Cronov pre vybranú službu.
  • Konzola: Prístup do administrácie a nastavenia servera cez Shell. Dostupný je ako free a platená premium verzia.
  • Vírus skener: Nástroj, ktorý preskúma databázu a súbory a informuje klienta, ak objaví vírus.

Websupport admin

 

Záverečný verdikt

Plusy

  • Primeraná cena služieb
  • Intuitívne administračné rozhranie
  • Veľké možnosti nastavenia a konfigurácie servera a služieb
  • Perfektná online podpora
  • Rozsiahle bonusy pre existujúcich klientov
  • Integrovaní klienti na e-maily, databázy
  • Premakané Centrum nápovedy

Mínusy

No nech sa akokoľvek snažím, za pár rokov využívania ich služieb som žiadny mínus nenašiel.

Je len málo podobných firiem, ktoré by sa s Websupportom mohli aspoň porovnávať. Jednou z nich je HostCreators, firma, ktorá tiež poskytuje hostingové služby na porovnateľnej úrovni. Všetky ostatné hostingové spoločnosti na Slovensku viac či menej v niečom zaostávajú. Či už je to vzhľad, administračné rozhranie, neschopnosť rýchlo riešiť problémy, alebo „zaspanie na vavrínoch“ – neimplementovanie nových technológií. Cenovo Websupport samozrejme nie je najlacnejší, ani nemôže byť. Ale nie je ani najdrahší. V pomere cena/výkon ide podľa mňa rozhodne o jeden z najlepších hostingov na Slovensku.

1 – zdroj Wikipédia

Získajte prístup k ebooku ZDARMA, ktorý odhaľuje...

Ako môžete mať svoj prvý
WEB ONLINE EŠTE DNES?

(aj keď nie ste technický typ)

ÁNO, CHCEM TO VEDIEŤ


Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore